ARK: Aberration PS4 Anmeldelse

Published:

Review of:

Reviewed by:
Rating:
4
On 31/01/2018
Last modified:31/01/2018

Summary:

I sidste ende er ARK ikke et spil, der har til formål at have massemarkedets appel, det er et spil, der markerer sig mod et bestemt publikum, og Aberration forbliver tro mod dette. Aberration fokuserer på udforskning, konstant fare, base bygning, indsamling og selvfølgelig sin konkurrence differentierer twist af unikke og fantastiske væsner at kæmpe og vinde. Disse er de overbevisende kerneelementer i ARK og Aberration.

For dem der ikke er bekendt med ARK, giver jeg et hurtigt crash kursus på spillet. Forestil dig DayZ, Minecraft og Jurassic Park, der har bidraget med DNA til en baby, så voksede babyen op til Jack the Ripper. ARK læner mere på overlevelseselementer og styrker dine omgivelser, end det gør på kreative bestræbelser.

Opbygning af en forsvarlig positionering, taming af dyrelivet (en blanding mellem dinosaurer, mytiske og forhistoriske væsner), forskning i teknologi og udforskning er, hvad ARK gør bedst. Det handler om at overleve og mestre din ARK (tænk en lille lukket systemplan) i navnet for at blive den apex livsform. Gør ikke fejl, ARK er ikke et spil for alle: Det er et brutalt spil, og til tider inkonsekvent og straffer ofte.

ARK: Aberration er den seneste betalte ekspansion for basisspillet. De kvalificerende funktioner, der adskiller Aberration som en udvidelse i stedet for en opdatering – som ARK får en masse af – er det nye kort, skabninger, ressourcer og teknologier (omtalt som engrammer). Den kroniske juvel deraf er Aberration-kortet, som finder sted på en “forladt, funktionsfuld ARK”. Det faktum, at denne især fungerer, medfører nogle unikke konsekvenser, hovedsagelig i form af fremmede miljøer og endnu mere dødelige trusler end normalt (ja mere dødbringende end T-Rexes, langt mere dødbringende).

Omkring halvdelen af det samlede kort er, hvad der ville blive betragtet som “sikkert” (ikke ved nogen sane metrisk). Sikker i denne sammenhæng er i forhold til den pågældende ARK. En overflod af ekstremt dødelige væsner ser dig stadig som et måltid, uanset hvor du bor på kortet. I Aberrations udtryk betyder “sikkert”, at du simpelthen kan eksistere uden spontant at forbrænde eller dø af strålingssygdom. Dette skyldes, at den anden halvdel af kortet permanent udsættes for enten strålingslækage – uden at have en farvestof- eller rockende overfladetemperatur på 70 grader Celsius (158 Fahrenheit). Du kan ikke krydse disse steder uforberedt uden at være microwaved eller omdannet til sprød humant bacon. Aberration udelukker simpelthen forestillingen om at have “sikre startområder”. De ‘lette områder’ fungerer meget som de ‘hårde områder’ i det klassiske kort, hvor Aberrations ‘hårde områder’ er lige op i dødsfald, fortvivlelse og tabte ting.

Når du kombinerer begrænset plads, der tvinger spillere til at samles i nærheden og gemme dem, skaber du i det væsentlige et “Hunger Games” -typescenarie, men med uendeligt mere vindictive deltagere. På PvP-servere betyder dette typisk, at du meget ofte vil kæmpe med andre overlevende for at overleve. På PvE-servere betyder det hård konkurrence til at trives. “Kolonisering” af alle de strategiske og ressourcerige placeringer for at forhindre andre, at nægte dig adgang til deres bygninger bliver vigtig, da du ikke kan ødelægge dem. På nogen måde styrker kortet (med vilje eller ej) mere konflikt via disse faktorer end de typiske ARK-kort. Dette til gengæld forstærker dødens kavalkade endnu mere. Selvfølgelig kan man omgå denne kaos via singleplayer-mode, som ganske vist er den mindre spændende, men mindre frustrerende mulighed.

Aberration-kortet er et af de største salgssteder i udvidelsen, hvor miljødesignerne kommer ud som unikke, varierede og udfordrende at navigere, lige fra mørke bestrålede grotter, underjordiske skove med blå træer, 70 graders ørkener, underjordiske krystal sumpere, dybe frodige dale omgivet af klipper og champignon træskove. Personligt fandt jeg biomønsterne at være en af ??de bedste dele af Aberration. Det udstråler med den eksotiske fremmede vibe, samtidig med at man opretholder et fantastisk udvalg af sort og livlighed.

Aberration negler absolut miljøet, kort og væsen design, føler sig tydeligt andre verdenskrig. Der er masser af indhold at udforske, afdække og arbejde hen imod. Den øgede vanskelighed virker som en anden sælger til at pege på at hjælpe med at differentiere den til basen ARK-oplevelsen, hvilket giver noget lidt mere for lange spillere. Det kræver forskellige taktikker og strategier at rejse, udforske, fremskridt og, vigtigst af alt, overleve. De vigtigste områder Aberration får docked er de positivt infuriating geometri fælder, ydeevne / tekniske problemer og de fleste af de nyere teknologier er noget unexciting. Selvom det giver mening for at afbalancere årsager, er det lidt skuffende. De fleste af teknologierne er ikke alt for nyttige (eller interessante) på de andre kort, når de nye skabninger er.

I sidste ende er ARK ikke et spil, der har til formål at have massemarkedets appel, det er et spil, der markerer sig mod et bestemt publikum, og Aberration forbliver tro mod dette. Aberration fokuserer på udforskning, konstant fare, base bygning, indsamling og selvfølgelig sin konkurrence differentierer twist af unikke og fantastiske væsner at kæmpe og vinde. Disse er de overbevisende kerneelementer i ARK og Aberration.

I sidste ende er ARK ikke et spil, der har til formål at have massemarkedets appel, det er et spil, der markerer sig mod et bestemt publikum, og Aberration forbliver tro mod dette. Aberration fokuserer på udforskning, konstant fare, base bygning, indsamling og selvfølgelig sin konkurrence differentierer twist af unikke og fantastiske væsner at kæmpe og vinde. Disse er de overbevisende kerneelementer i ARK og Aberration.
  • 4
    editor rating
Exit mobile version